Milyen típusú jógaórákra tudsz jönni hozzám?

Elérhető jógaórák Ménfőcsanakon:

Részvételeddel elfogadod a következőket:

• az órán saját felelősségedre veszel részt;
• az esetleges sérülésről, betegségről az oktatót tájékoztattad;
• az órák alatt az instrukciókat pontosan betartod és követed;
• a saját szintednek megfelelő órán veszel részt, ha mégis megsérülnél egy órán, akkor az oktatót semmilyen felelősség nem terheli ezért.

Gerincjóga

A gerincjóga anatómiailag átgondolt, hatékony gyakorlatsorokat alkalmaz, a rendszeres gyakorlással hamar megtapasztalod, hogy változik a tested, fejlődik a mozgásod, valamint egyre erősebb és hajlékonyabb vagy. Ami korábban nehéznek tűnt, az idővel könnyű lesz. Amiről azt hitted, sosem fog sikerülni, napról napra közelebb lesz. A gerincjóga valóban mindenki jógája, ha nem vagy sportos, vagy korábban nem szerettél sportolni, akkor is megszeretteti veled a mozgást. Ha már jógázol egy ideje, akkor pedig visszavezet az alapokhoz – ami mindig hasznos.

A gerincjóga 3 fő területre fókuszál:

  1. A fizikai test egészségének javítása. A fizikai test szisztematikus átmozgatásával kezdünk, aktiválva az esetlegesen nem használt területeket és felkészítve a testet az erőteljesebb mozgásokra. A következő lépés az izmok általános feszültségének oldása, és az ízületek, szalagok, porckorongok átmozgatása, illetve a tartásjavító gyakorlatok. Ezután következhetnek az óvatos nyújtások és a tartóizmok erősítése, miközben gyakoroljuk a figyelem irányítását, ezzel a testtudatot is javítva.
  2. A helyes légzés elsajátítása. A helyes légzés az alapja nem csupán a helyes mozgásnak, de a fizikai és mentális egészségnek is. Először megtanuljuk szinkronizálni a mozgást és a légzést, ezzel gyakorolva a légzőizmok irányítását. Ezután egyszerű légzőgyakorlatokkal erősítjük az energetikai állóképességet, csökkentjük a stresszt és elkezdjük az idegrendszer felkészítését a mentális gyakorlatokra.
  3. A stresszoldás, illetve a relaxációra való képesség javítása. A stresszoldás a modern ember általános igénye, ami kultúránk túlingerelt, felgyorsult, teljesítmény centrikus életviteléből fakad. A tudatos mozgás és légzés önmagában is erős stresszoldó hatású, de a gyakorlás végén a néhány perces vezetett relaxáció lehetőséget ad a feszültségek tudatos kezelésének elsajátítására.

Sok jótékony hatása mellett mégis az a legjobb benne, ahogy egy gerincjóga óra után érzed magad. Alaposan átmozgattad az egész tested, mégsem érzel majd fáradtságot. Relaxációval zártad a gyakorlást, mégsem maradsz álmos. Kipihentebb leszel, mint ahogy órára érkeztél. Ezért mindenképp érdemes visszatérni a jógaszőnyegre.

Gerincjógára a Facebook oldalamon tudsz bejelentkezni.

Hatha jóga

Bár hatha jóga csak egy van (a hatha jóga a testtartások, azaz ászanák gyakorlását jelenti), a mai modern jógairányzatok és jógaiskolák sűrűjében könnyen elvész az ember. Alapvetően ha a gyógyulásra, az egészség megőrzésére törekszünk, a leghatékonyabbak akkor lehetünk, ha rendszeresen mozgunk, illetve elsajátítjuk a helyes légzés és helyes testtartás alapjait. A hatha jóga ászanái pedig épp ebben segítenek.

A hatha jóga előnye, hogy rugalmasan tartja az ízületeket, megőrzi vagy visszaadja azok teljes mozgáskörét, erősíti a csontokat, lassítja a csontritkulási folyamatokat. A megfelelően végzett légzés növeli a tüdő kapacitását, a gyakorlatok rugalmasan tartják a bordakosarat, a mellkasi izmokat. A rendszeres gyakorlás javítja a vérkeringést, csökkenti a magas vérnyomást, erősíti az immunrendszert. Nagyobb teherbírást, állóképességet ad, és fejleszti az egyensúlyérzéket.

A hatha jógaórák fókuszában legtöbbször a mély légzés, a légzés és a mozgás összehangolása, a hát- és a gerinc helyes pozicionálása, illetve az ízületek és az izmok ellazítása áll. A lassan végzett gyakorlatok segítenek feltérképezni saját fizikai határainkat, anélkül, hogy veszélyeztetnénk testi épségünket.

Hatha jógára a Facebook oldalamon tudsz bejelentkezni.

Yin jóga

A Yin jóga kialakulása

Az ősi kínai hagyományokban találhatjuk meg a yin jóga gyökereit. A taoista szerzetesek körében volt népszerű a hosszan kitartott pózok gyakorlása, mellyel a test energia áramlását szabályozták. Az 1970-es évek végén hozta be az USA-ban Paule Zink a hosszan kitartott pózokat, és megalkotta saját rendszerét. Zink tanítványai nagyrészt harcművészek voltak, akik kötött izomzattal rendelkeztek, ezért vezette be tanításába a hosszan kitartott pózokat, hogy enyhítse az izmok kötöttségét.

Később egyik tanítványa Paul Grilley jógaoktató fejlesztette tovább és finomította a pózokat. Összekapcsolta a Zink-től tanultakat a Hatha jóga elemeivel és a kínai orvoslás alapjaival. Grilley tanítványa Sarah Powers jógaoktató beépítette a buddhista tanításokat is az oktatásába, illetve nagyobb hangsúlyt feketetett a meridiánok rendszerére. Mindezeket egybevetve jött létre a mai értelemben vett Yin jóga.

Yin és Yang minőségek

A Yin és a Yang taoista fogalmak, melyek a természetben fellelhető ellentétes és kiegészítő erőket jelentik.

Yin jellemzői: Passzív, hideg, lefelé mozgó, Hold, női minőség

Yang jellemzői: Aktív, forró, felfelé mozgó, Nap, férfi minőség

A testben megtalálható merev kötőszöveteket (ínak, szalagok, csontok, fascia) yin-nek tekintjük, míg a mozgékony, rugalmas izmokat és a vért yang-nak. A yin jógán tehát a felszíni izomszövetek helyett a mély kötőszövetekkel dolgozunk.

Fontos tudni, hogy önmagában egyik minőség sem létezik a másik nélkül. Nem lehet szétválasztani őket, és nem lehet értelmezni őket egymástól függetlenül. A világ jelenségeiben meglévő erők, a két minőség egységén alapszanak.

Mi a Yin jóga?

A yin jóga az indiai és a kínai filozófia találkozásán alapszik. A yin egy meditatív, lassú, passzív jógafajta, mely a Hatha jóga ászanáit veszi alapul, figyelembe véve a meridiánokat, vagyis az emberi testben található energiahálókat. Yin jógán több teret kap a befelé figyelés és a belső térben való elmélyülés, mindemellett kevesebb figyelem irányul a test aktivitására. 1-3-5-8 percig kitartott ászanákkal dolgozunk, melyek elsősorban a test ellazítását segítik, így a legtöbb ászana ülő vagy fekvő testhelyzetben történik.

A yin jóga hatásai:

  • A mai rohanó világban mindenkinek szüksége lenne arra, hogy le tudjon lassulni, a yin jóga egy kiváló eszköz ehhez.
  • A magunk felé támasztott elvárások, a folyamatos „tevési” kényszer a legtöbb ember életében folyamatosan jelen van. A yin segít abban, hogy megtanuljunk engedni, elengedni és megengedni.
  • Ezeken az órákon több idő jut arra, hogy igazán el tudjunk mélyülni az adott pózban. Az elmélyülés során fejlődik a test tudatossága, hiszen jobban meg tudjuk figyelni, érezni a testen belüli tér érzését.
  • Az izmok és az idegrendszerünk is közvetlen kapcsolatban áll egymással. Azáltal, hogy a testet megtanuljuk tudatosan ellazítani, hatunk az idegrendszerünkre is. Ilyenkor a paraszimpatikus idegrendszeri működés felerősödik.
  • Fontos szerepe van a légzésünknek. A yin jóga pózokban jut idő arra is, hogy a légzésünkkel mélyebb kapcsolatba kerüljünk.
  • A légzés tudatosítása számtalan pozitív hatással bír. Többek között nyugtatja az elmét és a jelenbe hozza a figyelmet.
  • A yin segít gyakorolni és elsajátítani az elfogadás képességét. Ez az elfogadás több szinten is megjelenik. Segít elfogadni önmagunkat, a testünket, adottságainkat és a korlátainkat. Az elfogadás képességének elsajátítása által, a jelen pillanatba való megérkezés már könnyedén, szinte magától történik. Az elme többé nem áll ellen a mostnak, a jelen pedig elfogadást nyer. Végső soron ez a jóga célja. Túljutni az idő illuzórikus korlátain, és megérkezni az egyetlen valóságba, a jelen pillanatba.
Yin jógára a Facebook oldalamon tudsz bejelentkezni.

Női jóga

A Női jóga a hatha jóga gyakorlatait alkalmazza a női egészség helyreállítására. A fizikai testet a modern intimtorna hatékonyságával képes kezelni, míg az energetikai és mentális történésekhez a klasszikus jóga ősi, számunkra mégis újszerű szemléletével közelít.

A Női jóga hatásai:

Gyakorlataink az altest energetikai rendszerét állítják helyre, megerősítik a gát területét, a medence és a has izmait. Mobilizáljuk és erősítjük a csípőizületet, tanítunk görcsoldó relaxációs technikákat és ciklust szabályozó gyakorlatokat. Megtanítjuk, tudatosítjuk a női szervekhez kapcsolódó érzeteket, fejlesztve ezzel az öngyógyítás képességét.

A helyes légzés elsajátításával kiegyensúlyozzuk a hormonális működést, az idegrendszer és ezzel az érzelmek stabilitását. A Női jóga hozzásegít önmagunk megismeréséhez, elfogadásához, női mivoltunk teljesebb megéléséhez.

Kinek ajánlom?

Egészségeseknek:

  • akiknek gyenge a medence izomzata (megereszkedett szalagok, méh stb.)
  • szülés előtt, akik gyermeket szeretnének
  • szülés után, akiknek a terhesség alatt és szülés közben meggyengülhettek az alhasi izmai
  • menopausa tüneteinek enyhítésére
  • gyenge hüvelyizomzattal rendelkezőknek (pl. levegős vagina)
  • kötött, merev csípőjű hölgyeknek
  • nehéz fizikai munkát végzőknek
  • sportolóknak, akik rendszeresen szökdellnek vagy súlyt emelnek (pl. aerobik, futás stb.)
  • erősen stresszes nőknek
  • szexuális élet javítására

Egészségügyi problémákkal:

  • görcsösen, rendszertelenül menstruálóknak
  • inkontinenciára
  • női szervi problémákra (petevezeték elzáródás, mioma stb.)
  • aranyeres panaszokra
  • szél, székletvisszatartási problémákra
  • női hormonális gondokra

Női jógára a Facebook oldalamon tudsz bejelentkezni.

Senior jóga

A hosszú, egészséges időskor mindenki számára elérhető, és ebben a senior jóga kiváló eszköz lehet. Az idősek számára könnyített jóga ízületkímélő mozgásforma, ami fokozza az ízületek mozgékonyságát, ezáltal csökkenti azok duzzanatát. Rendszeresen jógázva csökkennek a hát és deréktáji panaszok. A mozgás fokozza a nyirokrendszer keringését, és gyorsítja a lelassult anyagcserét. Segít a csontozat, izomzat és ízületek épen tartásában. A gyakorlatok elősegítik a csontsejtek szaporodását, valamint erősítik a támasztó szervrendszer működését és fejlődését, normalizálják a vérnyomást és elősegítik a biztonságosabb mozgás kialakulását. Kiemelkedő szerepe van az egészség megőrzésében, a különböző betegségek, sérülések megelőzésében.  Gyorsítja a rehabilitációs folyamatokat. Általános hatásként jobb közérzet alakul ki. Az órákon való részvétel jó alkalom a kapcsolatteremtésre, növeli az önbizalmat és a pozitív gondolkodás irányába vezet. 

Jógarend

  • A terem minden óra előtt 10-15 perccel nyit.
  • Tiszteld meg az oktatót és jógázó társaidat: érkezz időben, hogy legyen elég időd átöltözni és ráhangolódni.
  • Óra előtt a telefonodat halkítsd le vagy kapcsold ki. A terembe magadon kívül esetleg egy törölközőt és egy flakon vizet hozz be magaddal.
  • Ha lehet, foglalkozás előtt 1,5 – 2 órával már ne egyél.
  • Kerüld a teremben a hangos beszélgetést, az óra előtti időt inkább csendes ráhangolódással töltsd. Tartsd tiszteletben a társaid nyugalmát!
  • Kényelmes ruhán kívül semmi másra nem lesz szükséged, minden más gyakorláshoz szükséges eszközt biztosítok. Ha van saját matracod, természetesen nyugodtan használhatod.
  • A stúdió eszközeit rendeltetésüknek megfelelően, saját felelősségre használd.
  • Az órán saját felelősségedre veszel részt. Figyelj magadra, és a tested visszajelzéseire. Ne versenyezz se magaddal, se másokkal. 
  • A foglalt időpont lemondását minimum
    24 órával az időpont előtt  tudod megtenni. Ezzel másoknak segítesz az időpontfoglalásban. Lemondás hiányában a következő alkalom duplán kerül majd felszámításra.

Hol találod a Lélekbonbont?

A Lélekbonbon pontos címe:
9012 Győr Galgóczi u.21. Fsz 2.
2.csengő
Parkolni szabályosan a Szirányi Miklós és Forráskút utcában tudsz.

Bejelentkezni itt tudsz:

Hatha jógára pedig a Facebook oldalamon tudsz bejelentkezni.